Oefeningen voor een platte buik

crunch-slanke-taille

Een platte buik krijgen is een combinatie van de juiste voeding, kracht oefeningen en cardio training. Ik dit artikel lees je welke oefeningen je (thuis) kunt doen voor een platte buik. Tevens is een video toegevoegd, waarin je traint voor een strakkere en plattere buik in 6 weken tijd. Wanneer je rond de taille wilt afvallen of je figuur wilt verbeteren is het belangrijk eerst te kijken wat voor ‘soort buik’ je hebt. In het artikel Buikje wegwerken lees je wat je kunt doen aan verschillende typen buikjes. Zoals aangegeven is kan voeding ook helpen. Deze lijst met 20x voeding voor een platte buik helpt je op weg. Ben je klaar voor een vliegende start? Vervang dan het ontbijt of de lunch met een shake. Je zult dan extra snel resultaat zien van jouw inspanningen.

Oefeningen voor een platte buik thuis

Er zijn verschillende oefeningen die je thuis kunt doen om te werken naar een platte buik. In onderstaande afbeelding zie je verschillende oefeningen waarmee je alle buikspieren traint. Om te starten kun je alle oefeningen 1 minuut doen met tussendoor pauzes van 15 seconden. In 12 minuten leg je de basis voor een platter middel. Wanneer je vaker traint kunt je dit twee rondes volhouden. Je zult al snel resultaat zien van deze oefeningen.

buikspieroefeningen-slanke-buik

Beste oefeningen voor een platte buik

De beste oefeningen voor een platte buik zijn de bekende buikspieroefeningen, zoals hierboven aangegeven. Het is belangrijk daarnaast ook voldoende cardio training en krachttraining te doen. De cardiotraining zorgt voor een betere conditie en voor vetverbranding. Een platte buik bereik je niet enkel met buikspieroefeningen; verminderen van buikvet is zeer belangrijk. Door ook krachttraining voor andere spiergroepen te doen zal je een strakker lichaam krijgen. Ook verbranden spieren meer energie overdag wanneer je niet sport; je verbrand dus extra energie terwijl je rust.

Train ook de rug

Een fout die vaak wordt gemaakt bij het trainen van de buik, is dat de rug ook aandacht verdient. Te sterkte buikspieren in vergelijking met de rug kan klachten veroorzaken. Train daarom ook de rug en onderrug. Dit kan met verschillende oefeningen. Met oefeningen zoals de plak, train je automatisch ook de rug. Voor specifieke onderrug training kun je plat op de buik gaan liggen met je armen voor je. Lift de borst en benen iets, houdt deze houding even aan (voel wat voor jou mogelijk is), en ontspan. Je kunt de oefening zwaarder maken door met de armen en benen een soort ‘zwemmende’ beweging te maken (alsof je met je armen op het water slaat).

Video met buikspieroefeningen

Jillian Michaels is een Amerikaanse personal trainer. Ze is een gevestigde naam in de fitness wereld. Ze heeft aan verschillende tv-programma’s meegewerkt, waaronder de Amerikaanse versie van ‘De grootste afvaller’. Ze ontwikkelde een fitness video met diverse buikspieroefeningen om een plattere buik te krijgen. Deze oefeningen zijn op verschillende niveaus te doen. Van beginner tot sportieveling; met deze work-out werk je toe naar die slanke taille.

Six week six-pack

Onderstaande video helpt je een plattere buik te krijgen, met sterke buikspieren. Het zijn afwisselende oefeningen voor elk niveau.

Premium Garcinia Extract
Share Button

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *