Hoe krijg je een strakke buik?

taille

Een strakke buik is voor veel mannen en vrouwen een schoonheidsideaal waar ze aan willen voldoen. Echter blijkt dit niet zo eenvoudig. Hoe krijg je een strakke buik? Met dit stappenplan helpen we je opweg naar jouw droomfiguur.

Stap 1: voeding
Stap 2: oefeningen
Stap 3: houding
Stap 4: kleding
Stap 5: discipline

Het doel hiervan is het algehele percentage lichaamsvet te verminderen, strakkere contouren te creëren door middel van training, dit te ondersteunen & accentueren met lichaamshouding en kleding.

Meer informatie vind je ook in het artikel Buikje wegwerken, wat aandacht besteed aan soorten buikjes (vet, uitpuilend, opgezwollen of slap) en het wegwerken hiervan.

Feiten en Fabels over de strakke buik

Allereerst is het ook van belang te weten welke feiten en fabels er zijn rondom een strakke buik krijgen. Het is beter vooraf een realistisch beeld te hebben bij het plan een strak buikje te krijgen.
– ‘Er zijn methodes om in 1 week een strakke buik te krijgen’: Fabel, dit is niet mogelijk.
– ‘Er zijn middelen die plaatselijk vet verbranden waardoor ik een strakke buik krijg’: Fabel, plaatselijk vet verbranden bestaat niet.
– ‘Wanneer een buikje na de zwangerschap niet verdwijnt kan dit liggen aan gescheurde buikspieren’: Feit, soms scheuren de buikspieren waardoor een uitpuilend buikje ontstaat. Helaas is dit enkel met plastische chirurgie te corrigeren. Raadpleeg daarom de huisarts.
– ‘Voor een six-pack moet ik elke dag buikspieren trainen’: Fabel, de voornaamste reden van de zichtbare blokjes is een laag percentage lichaamsvet. De training zorgt voor het formaat/dikte van de blokjes.
– ‘Voor een strakke buik zal ik mijn hele lichaam moeten trainen’. Feit, een algehele workout is nodig voor een strakkere buik.

Strakke buik & Voeding

Om een strakke en platte buik te krijgen zijn verse producten en veel groenten eten belangrijk. De voedingsvezels helpen je een vol gevoel te geven en de spijsvertering te verbeteren. Verse producten bevatten veel minder zout dan voorverpakte of geproduceerde voeding. Hier vind je een lijst met voeding voor een platte buik.

Heb je veel last van een opgeblazen buik, dan kan het ontbijten of lunchen met een shake wellicht ook helpen. Recepten vind je in het artikel Shakes voor een platte buik.

Training & Oefeningen

Voor het krijgen van een strakke buik doe je zowel cardio training als krachttraining. Bij de krachttraining train je het gehele lichaam. Dit zorgt o.a. voor meer spiermassa, wat leidt tot extra gewichtsverlies. Een sterke romp geeft een betere lichaamshouding (dus ook de spieren in de onder en bovenrug), waardoor je slanker oogt. Tenslotte geeft het meer definitie aan je lichaam. De cardio training ondersteunt de vetverbranding en zorgt voor een fitter lichaam. Er zijn verschillende combinaties van workouts die werken:

– spinnen (fietsen) / krachttraining
– hardlopen / thuis oefeningen doen voor de buik
– zwemmen

In dit artikel Oefeningen voor een strakke buik lees je meer. Tevens geeft het voorbeelden van oefeningen en bevat het een video.

Houding

kleding-dikke-buik
Van een te strakke broek is niemand er ooit beter uit gaan zien. Koop liever kleding die past en netjes aansluit. Een maat kleiner laat je er niet slanker uitzien.

Een eenvoudige truc om er slanker uit te zien is lichaamshouding verbeteren. Veel personen zijn geneigd de schouders wat te laten hangen en voorover te leunen, waardoor automatisch en slap buikje ontstaat. Sta daarom rechtop met de borst vooruit en houd de buik aangespannen. Wellicht de eenvoudigste manier om er slanker uit te zien.
Ook kleding is belangrijk. Zoek kleding die past bij jouw type figuur en koop het op jouw maat. Veel vrouwen kopen kleding die hip is en het liefst in maat Medium, maar helaas valt niet elke Medium hetzelfde. Te strakke broeken of shirts laten je eerder dik en ‘blubberig’ eruit zien. Een getailleerd vestje dat perfect zit in maat Large of Extra Large is prima en zal je er slanker doen uitzien. Vind je de maat echt heel belangrijk? Koop dan bij dameszaken of knip het maatje eruit na aankoop.

Discipline

Darnaast is volhouden erg belangrijk. Afvallen en trainen gaan niet vanzelf. Zet daarom realistische doelen in wat je wilt bereiken en maak bijvoorbeeld om de 3 weken een foto van hoe je eruit ziet. Wanneer je actief gaat bewegen en op je voeding let zul je na 6-12 weken echt resultaat hebben geboekt.

Extra tips

Voor een mooie strakke buik volgen hier nog enkele tips:
– masseren van de buik voor het optimaliseren van de spijsvertering en doorbloeding
– gebruiken van cremes, bijvoorbeeld verstevigend en zelfbruinend. Dit laat de huid strakker lijken en een beetje een teint laat je er optisch ook slanker uitzien.
– relaxen, stress zorgt namelijk voor dat je minder afvalt en eerder aankomt
– slapen, minder dan 6 uur slaap zorgt voor extra buikvet

Premium Garcinia Extract
Share Button

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *