Heel snel veel afvallen

weegschaal

5 kilo afvallen in 1 week: dat doe je zo!

Snel afvallen is een droom voor veel vrouwen. Door heel snel heel veel af te vallen zie je ook al snel resultaat. Dat is handig wanneer je bijvoorbeeld op vakantie gaat, een bijzonder feestje hebt, of verder wilt afvallen en een goede start je motiveert om door te zetten. Het doel van dit dieet is zo snel mogelijk 10 kilo lichter te zijn.

Hoe val ik zo snel mogelijk af?

Om snel gewicht te verliezen en er slanker uit te zien gaan we verschillende tactieken toepassen. De combinatie van vet verbranden met sport, minder calorieën per dag tot je nemen, minder vocht vasthouden en een plattere buik gaat dit realiseren. Laten we beginnen bij het begin.

Bewegen / Sporten

fitnees
Push ups zijn een zeer effectieve oefening om het hele bovenlichaam te trainen. Je kunt ze ook op de knieën doen als je net start.

Wanneer je heel snel heel erg veel wilt afvallen zal regelmatig sporten je helpen. Hiermee verbrand je namelijk extra calorieën. Bovendien zorgen extra spieren ervoor dat je ook wanneer je niet sport, meer energie verbrandt. Spieren kunnen tot wel 300kcal per dag extra verbruiken = 2100 kcal per week! Dus er is werk aan de winkel.

Bij het sporten is rust even belangrijk als beweging. Je moet je lichaam de mogelijkheid geven te herstellen. Probeer daarom om de dag te sporten. Het liefst 1 tot 1,5 uur. Voor vrouwen is het echt nodig om (zware) krachttraining te doen. Je hoeft je absoluut geen zorgen te maken om een over gespierd lichaam. Lees het artikel Spieropbouw bij vrouwen – Fabels over krachttraining – voor meer informatie. Naast krachttraining kun je natuurlijk ook cardio doen. Fietsen in flink tempo zoals bij RPM en Spinning verbrandt zeer veel calorieën. Ook hardlopen is zeer efficiënt.

Ben je geblesseerd of minder in staat te bewegen, kijk dat wat voor jou nog wel mogelijk is. Een stevige wandeling is al een goede start. Heb je een knieblessure, train dan het bovenlichaam extra. Er is altijd wel een manier waarop je kunt bewegen. En let wel: door te bewegen zul je extra snel afvallen en jouw doel bereiken.

Minder en gezonder eten

Wanneer je heel snel wilt afvallen zul je minder er gezonder moeten gaan eten. Het aantal calorieën dat je per dag mag eten zul je moeten verlagen naar 1000-1200. Dat betekent dat je je eetpatroon drastisch moet aanpassen. Er zijn diëten waarbij je nog minder mag eten, maar zo’n ‘crash dieet’ is echt een aanslag op je lichaam. Deze manier van afvallen met 1000-1200 kcal per dag en sporten is al een zeer grote aanpassing.

Wat je ook gaat doen is letten is de hoeveelheid koolhydraten die je per dag eet. 40-45% van de calorie inname mag bestaan uit koolhydraten. Een handige manier om af te vallen is bijvoorbeeld met shakes. Dit vervangt een maaltijd, bij voorkeur het ontbijt of de lunch.

Dan ga je tenslotte gezonder eten. Dit doe je om de volgende redenen: afvallen op een snelle manier is een flinke klus voor jouw lichaam. Je wilt het daarom ondersteunen en gezond houden. Dit kan niet met junkfood, maar wel met veel groentes. Ook bevatten groenten veel vezels en relatief weinig calorieën. Je kunt er vrij veel van eten, waardoor je minder honger zult hebben. Ook de vezels geven een verzadigd gevoel en zijn goed voor een gezonde spijsvertering.

Minder vocht vasthouden

Ons lichaam kan redelijk veel vocht vasthouden. Een manier om de weegschaal sneller wat minder kilo’s te laten zien, is door vochtafdrijvend eten te nuttigen. Dit betekent niet dat dit een permanent resultaat is. Het gaat er puur om snel wat kilo’s te verliezen. Dus: doe dit op een verantwoorde manier. Voeding die bekend staat om zijn vochtafdrijvende eigenschappen is: bleekselderij, asperges, tomaat, wortel, venkel, komkommer, selderij, ananas, citroen, cranberry, brandnetel, groene thee en koffie.

Een plattere buik

Voeding kan ervoor zorgen dat je buik aardig opzwelt. Een opgeblazen buik zorgt ervoor dat je er zwaarder uitziet. In het artikel 20x Voeding voor een platte buik vind je een overzicht van voeding die ervoor zorgt dat jouw buik er slanker uit gaat zien.

Om een beetje te smokkelen met het formaat van de buik en de kilo’s op de weegschaal kun je ook de spijsvertering wat stimuleren. Doe dit niet met laxeermiddelen (veel vrouwen denken dat dit de oplossing is, maar het kan tot permanente klachten leiden). Voeg liever wat voeding aan jouw dieet toe die gezond is. Start de dag bijvoorbeeld met een glas lauw water met citroensap. Andere voeding die helpt zijn bijvoorbeeld: pruimen, kersen, citrusvruchten, rauwe noten en zaden (superfood), spruiten en avocado.

Kleding

Een manier om er direct nog wat slanker uit te zien is corrigerend ondergoed. Het beter proportioneren van het lichaam laat je er slanker uitzien. Ook vallen plooitjes of ‘rolletjes’ minder op. Dus ideaal bij een wat nauwer sluitend jurkje voor een strak silhouet.

Conclusie

Om heel snel veel af te vallen is discipline vereist. Je zult drastisch op je voeding moeten gaan letten en sport helpt heel erg. Mocht je niet kunnen sporten. Ongeveer 75% van het afvallen komt door voeding. Lees ook Afvallen zonder te sporten. Je zult dus ook snel veel kilo’s lichter kunnen worden. Je kunt wat smokkelen met de kilo’s door minder vocht vat te houden en ook de darmen wat leger te maken. Tenslotte maakt een goed gekozen outfit en corrigerend ondergoed het plaatje compleet.

Dutchpharma

Premium Garcinia Extract
Share Button

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *