Afvallen zonder honger

geen-hongergevoel

Wil je strak in je lijf zitten en wil je wat kilo’s kwijt? Maar heb je geen zin om te leven op een paar blaadjes sla en constant last te hebben van een hongerig gevoel? Lees dan snel verder en ontdek de 8 gouden tips voor afvallen zonder hongergevoel.

Afvallen zonder honger te lijden

Veel mensen die willen afvallen, denken dat dit gepaard gaat met honger lijden. Maar niets is minder waar, je kunt ook gewicht verliezen zonder het constante hongergevoel. Tevens is gebleken dat diëten waarbij je nauwelijks iets mag eten totaal niet efficiënt en effectief werken. Doordat je weinig mag eten zal je constant honger hebben waardoor de verleiding groter is om je over te geven aan een vreetbui. Als je gezond wilt afvallen dan kun je het beste gezond en voldoende eten. Het is namelijk van belang om alle essentiële voedingstoffen binnen te krijgen die je lichaam nodig heeft. Zo is je lichaam beter in balans en zal je minder snel grijpen naar ongezonde snacks. .

8 gouden tips

Het is dus goed mogelijk om af te vallen zonder honger te lijden. Met deze 8 gouden tips zul jij gewicht verliezen, terwijl je gewoon kunt blijven eten en drinken.

Tip 1: Eet veel groente en fruit

groente-snack
Een groente snack staat niet alleen vrolijk, maar is nog lekker ook!

Wanneer je honger hebt grijp dan niet naar ongezonde snacks maar neem een wortel, een paar tomaatjes of een appel. Groente en fruit zitten boordevol belangrijke voedingstoffen als vitamines, mineralen en vezels en zullen hierdoor sneller en langer een verzadigd gevoel geven.

Tip 2: Eet veel eiwitten

Eiwitten zijn naast de opbouw van cellen en weefsels ook functioneel voor het transport van voedingsstoffen, de aanmaak van lichaamseigen stoffen en je spijsvertering. Eiwitten geven snel een voldaan gevoel waardoor je minder snel ongezonde tussendoortjes zult eten en waardoor je langer een verzadigd gevoel zult houden. Daarnaast stimuleren eiwitten de vetverbranding. Voorbeelden van eiwitrijk voedsel zijn: eieren, kip, vis, roos vlees, soja en noten en granen.

Tip 3: Drink veel water

afvallen-water-drinken
Een verfrissend glas water is hydraterend en helpt met afvallen.

Water lijkt het magische te drankje zijn voor mensen die gezond willen leven en willen afvallen. Water bevat namelijk geen calorieën en zorgt snel voor een vol gevoel. Daarnaast heeft water een reinigende werking voor je lichaam. Wanneer je een glas water een beetje saai vindt, kun je er verse citroen, limoen en/of munt aan toevoegen.

Tip 4: Eet met regelmaat

Regelmatig eten is heel belangrijk voor je lichaam. Zorg dat je de drie hoofdmaaltijden (ontbijt, lunch en diner) op vaste tijdstippen tot je neemt en sla deze hoofdmaaltijden nooit over. Eet daarnaast ook elke dag drie gezonde tussendoortjes zoals groente en fruit, een gekookt ei, magere yoghurt of een handje noten. Door het eten met regelmaat zal je minder snel last van een hongerig gevoel krijgen waardoor je ook minder snel een vreetkick zult krijgen.

Tip 5: Eet volkoren producten

Volkoren producten zullen ook zorgen voor een langer verzadigd gevoel en bevatten bovendien veel vezels wat je stoelgang bevorderd. Een betere stoelgang heeft daarnaast weer een positieve werking op je gewicht omdat je hierdoor minder vocht vasthoud. Voor iedereen die nu denkt: volkoren producten zijn toch koolhydraten, en als ik wil afvallen moet ik die toch minderen? Lees dan Koolhydraten eten en toch afvallen.

Tip 6: Vermijd suikers

Het eten van suikerrijk voedsel is uit den boze wanneer je wilt afvallen. Suikers zitten namelijk bomvol calorieën en stimuleert de vetopbouw. Daarnaast lijken zoete voedingsmiddelen een gezond gevoel te geven, maar vaak is dit maar voor korte tijd. Na het eten van suikerrijk voedsel zal je namelijk snel weet trek krijgen in een andere ongezonde snack.

Tip 7: Slaap voldoende

vrouw-slapen
Voldoende ontspanning en slaap is essentieel wanneer je wilt afvallen.

Voldoende slaap heeft ook een positief effect op het verliezen van gewicht. Wanneer je te weinig slaapt gaat je stofwisseling namelijk trager werken. Bovendien zorgt weinig slaap voor een futloos en energieloos gevoel, hierdoor heb je minder energie om te gaan sporten. Daarnaast leidt een gebrek aan slaap tot een groter hongergevoel waardoor je meer gaat eten. Ten slotte kun je niet naar ongezonde tussendoortjes grijpen als je slaapt, dat is ook mooi meegenomen! 😉

Tip 8: Eet bewust

Als je alle voeding die je tot je neemt met volle bewustzijn gaat eten, zal je sneller een voldaan gevoel hebben. Het is aan te raden om langzaam te eten en goed te kauwen en niet bezig te zijn met andere dingen. Wanneer je lang en veel kauwt krijgen je hersenen namelijk de tijd om een verzadigingssignaal af te geven. Vaak eet je te veel wanneer je snel eet. Ten slotte kun je veel meer genieten van je eten wanneer je er met je volle bewustzijn bij bent.

Deze acht tips zullen je het afvallen en stuk makkelijker maken, maar vergeet niet dat voldoende beweging ook van groot belang is om lekker strak in je vel te zitten!

Premium Garcinia Extract
Share Button

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *