Afvallen benen

bovenbenen-kuiten-slank

Vrouwen hebben altijd ‘probleemzones’. Waar de één zich stoort aan een onderbuikje, vindt de ander dat ze slappe armen heeft, en weer een ander stoort zich aan het formaat van de (oven)benen. Het perfecte lichaam hebben, dat willen we allemaal. Maar is dat wel reëel? Het belangrijkst is te weten dat niet iedereen dezelfde bouw heeft. Accepteer dat jouw lichaam geproportioneerd is, zoals het is. Wat je wel kunt doen is door middel van gezonde voeding en training bepaalde delen net iets mooier maken. Dit artikel gaat specifiek over het afvallen van de benen.

Andere artikelen die je wellicht interessant vindt zijn:
Buikje wegwerken
Voeding voor een platte buik

afvallen benen en billen

Een voordeel van afvallen aan de benen, is dat je al snel ook aan van de billen wat gewicht zult verliezen. Bij veel bewegingen waarmee je de benen traint belast je namelijk ook de billen en zelf de onderste buikspieren. Waar je rekening mee moet houden met het afvallen van de benen is de combinatie van verschillende factoren: je zult het algehele vetpercentage moeten verlagen en daarnaast verstevigende oefeningen doen voor de benen. Plaatselijk afvallen zou ideaal zijn, maar zo werkt het lichaam niet. Dus:

  • gezond eetpatroon om af te vallen: het verminderen van koolhydraten zal hierbij helpen. Het artikel Koolhydraten wat zijn dat? geeft je inzicht in voeding. Mocht je niet in de gelegenheid zijn beenspieroefeningen te doen, lees dan 6 tips afvallen zonder sporten. Een aantal eenvoudige tips helpen je op weg naar een slankere lijn.
  • lichaamsbeweging met beenspieroefeningen: hieronder staan verschillende oefeningen beschreven waarmee je slankere en strakkere benen zult krijgen.

Onderstaande tips zullen je een extra zetje in de goede richting geven.

Tips

Voor slankere en strakkere benen kunnen de volgende tips helpen:

  1. verstevigende crèmes: heb je erg last van een slappe huid, dan kunnen verstevigende crèmes wat helpen
  2. massages: trakteer jezelf op een massage of masseer jouw eigen benen. Doe dit minstens 1x per week. Massages stimuleren de bloedsomloop en gaan ophopingen van vocht tegen.
  3. realistische doelen: benen zullen niet in één week slank en strak worden. Bedenk je dat afvallen discipline vergt en het meeste resultaat pas na een week of 4 zichtbaar wordt.
  4. sta vaker op en beweeg: mooiere benen hebben beweging nodig. Doe je zittend werk? Sta wat vaker op voor een kop thee of om naar het kopieerapparaat te lopen.
  5. hydrateren: tijden het afvallen en voor een gezonde huid is het van belang het lichaam goed te hydrateren. Water drinken en groene thee zijn ideaal.

Been oefeningen voor thuis

Er zijn verschillende oefeningen die je eenvoudig thuis kunt doen. In onderstaande afbeelding zie je de oefeningen en het aantal herhalingen. Met deze oefeningen zullen de beenspieren flink aan het werk worden gezet. Met name de squats en lunges geven de benen extra vorm. De benen zullen sterker en strakker worden met deze oefeningen die je gewoon thuis kunt doen.

training thuis benen
Deze beenoefeningen kun je thuis elke dag doen, voor slankere en strakkere benen.

Naast oefeningen voor de benen is het van belang ook cardio training te doen. Een ideale manier om de benen slanker te krijgen is met fietsen en hardlopen. Dit is namelijk een soort 2-in-1 training: en cardio en specifiek worden de beenspieren aan het werk gezet.

Bovenbenen afvallen fietsen

Een manier om de benen strakker en slanker te krijgen is met fietsen. Let hierbij erop dat het gaat om een gemiddelde weerstand waarbij je veel herhalingen doet. 5 minuten zeer zwaar trainen is niet het doel. Hiermee krijg je niet het type lichaam of spier dat je wilt. Een fietstocht van 30-45 minuten waarbij je zweet, maar niet verzuurt is het streven. Als je in het bezit bent van een hometrainer kun je werken aan je conditie terwijl je jouw favoriete soap kijkt.

Bovenbenen afvallen hardlopen

Niet voor iedereen is hardlopen weg gelegd, maar dit is wel een zeer effectieve manier om in korte tijd slankere en sterkere benen te krijgen.Wil je starten met hardlopen, maar weet je niet zo goed hoe te beginnen? Dan kan de Belgische hardloopgoeroe Evy Gruyaert je helpen. Ze ontwikkelde een 10-weekse training, waarin je voorzichtig opbouwt voor een loop van 5 kilometer. Ben je gevorderd? Dan heeft ze ook een variant voor 10 kilometer. Haar start2run programma kent wereldwijd al miljoenen enthousiaste volgers. Klik hier voor meer informatie.

 

afvallen: benen blijven dik

Ben je aan het afvallen maar blijven de benen dik? Het lichaam kiest de plekken om vet te verbranden niet uit zoals je dat soms wilt. Met name in het begin kan jouw lichaam wellicht al vet van de armen en buik hebben verbruikt, maar blijven de benen zwaar. Dit is een kwestie van doorzetten en jouw postuur accepteren. Als het in jouw bouw zit zwaardere benen te hebben, zal dit niet veranderen. Wanneer je verder afvalt zullen ook de benen slanker worden, maar nog steeds in de grotendeels de verhoudingen als daarvoor. Doe je voldoende oefeningen voor de benen in combinatie met cardio? Probeer eens een les RPM of Spinning. Ook bodypump is perfect voor een slanker lichaam. Gezonde voeding blijft essentieel. Heb je uiteindelijk jouw streefgewicht bereikt en blijven de benen en billen wat zwaarder: Beyonce en Jennifer Lopez worden daar juist sexy om gevonden. Mannen houden vaak van een beetje vorm en heup, dus waarom zou jij je er nog druk om maken?

Premium Garcinia Extract
Share Button

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *