6 Tips afvallen zonder sporten

afslanken met water

Is het mogelijk om af te vallen zonder te sporten? Jawel, dat kan wel degelijk. Dat neemt niet weg dat afvallen mét sporten sneller gaat, helpt het lichaam vorm te geven en sowieso gezond is. Maar mocht je niet in de gelegenheid zijn om te sporten, of verhinderd bent vanwege een blessure: maakt je geen zorgen, afvallen zonder sporten is mogelijk. Hieronder lees je 6 tips om gewicht te verliezen.

Tip 1: Koolhydraten verminderen

Het is zeer lastig om af te vallen wanneer je veel koolhydraten eet. Het is daarom raadzaam om de hoeveelheid koolhydraten per dag te verminderen en dit te vervangen met eiwitten. Een dieet rijk aan eiwit zorgt ervoor dat je minder trek hebt en het stimuleert de vetverbranding. Lees hier meer ‘waar zitten koolhydraten in’.

2. Blijf eten

Vaak start een periode van uithongering om af te vallen. Je valt daardoor heel snel enkele kilo’s af, vervolgens stagneert het gewichtverlies en kom je uiteindelijk meer aan. Eet daarom altijd 3 maaltijden per dag met het liefst 2 tot 3 kleine snacks tussendoor. Dit voorkomt een hongergevoel, houdt de spijsvertering op gang en maakt de kans op ‘eetbuien’ kleiner. Het lichaam wordt altijd voorzien van eten, dus heeft tijdens het afvallen geen redenen om extra reserves te maken.

Tip 3 om af te vallen zonder te sporten: verse producten

Koop alle producten die je eet vers. Dit houdt in: geen blikjes, voorgeprepareerde maaltijden, zakjes, pakjes en geproduceerde sappen. Koop alle groenten, vlees, vis en fruit vers. Bereid ze met kruiden en merk dat je je al snel fitter gaat voelen. Verse maaltijden bevatten nog alle voedingsstoffen, in tegenstelling tot zakjes en pakjes waar vaak veel zout en andere conserveringsmiddelen aan toe zijn gevoegd.

4. Rauw en schillen

afslanken met gezonde snack
Afvallen zonder sporten kan door goed te letten op wat je eet.

Met veel voeding gaat er tijdens de bereiding veel voedingsstoffen verloren. Veel groenten zijn rauw ook heerlijk: komkommer, paprika, tomaat en wortel bijvoorbeeld. En wanneer je fruit eet: vaak zitten vlak onder de schil de meeste voedingsstoffen. Dus een appeltje wassen en lekker met schil opeten. Eventueel met een vleugje kaneel.

Tip 5: Geen verleidingen in huis

Afvallen is erg lastig met alle verleidingen om ons heen. Alle reclames van heerlijke repen, ijsjes en ander lekkers. Maar maken we het onszelf niet veel lastiger door dan vervolgens de voorraadkastjes ook vol verleidingen te hebben liggen? Zorg er daarom voor dat je enkel gezonde snacks in huis hebt. Wat je niet op kunt eten, kan er ook niet aankomen.

6. Houd een eetdagboek bij

afvallen en eten bijhouden
Houd een dagboek bij met wat je per dag eet.

Inzicht in wat we eten is cruciaal bij het afvallen. Omdat je niet gaat afvallen door te sporten, maar door anders te eten, is het belangrijk eerlijk te zijn en te weten wat je eet. Schrijf daarom elke dag alle maaltijden, tussendoortjes en drankjes op. Soms zijn drankjes ook stiekeme dikmakers.

Voedingssupplemenen

Je kunt ervoor kiezen een voedingssupplement te gebruiken. Zo kun je naast door bovenstaande tips, nog meer afvallen. Voorbeelden hiervan zijn:
1. Green Tea Slim Patch: werkt op basis van groene thee
2. Fucus Slim: op basis van de werkzame stoffen van zeewier
3. Lipo13 Garcinia: koolhydraatblokker met 13 ingrediënten

Premium Garcinia Extract
Share Button

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *